Беларуская літаратура
АСНОЎНЫЯ ПАТРАБАВАНН1 ДА ВЕДАЎ I ЎМЕННЯЎ ВУЧНЯЎ IV КЛАСА
Вучнi павiнны в е д а ц ь:
прозвшчы аутараў, назвы i змест твораў, якія найбольш спадабалiся;
на памяць 4 вершы, вызначаныя у падручнiку для завучвання.
Вучні павiнны у м е ц ь:
правільна, асэнсавана i бегла чытаць сам сабе; правільна, асэнсавана i выразна чытаць уголас;
Вучнi павiнны в е д а ц ь:
прозвшчы аутараў, назвы i змест твораў, якія найбольш спадабалiся;
на памяць 4 вершы, вызначаныя у падручнiку для завучвання.
Вучні павiнны у м е ц ь:
правільна, асэнсавана i бегла чытаць сам сабе; правільна, асэнсавана i выразна чытаць уголас;
ацэньваць правільнасць i выразнасць уласнага i пачутага чытання;
вызначаць галоўныя i другарадныя дзеючыя асобы, характарызаваць iх;
вызначаць вобразныя словы i выразы, тлумачыць iх значэнне i ролю;
вызначаць (з дапамогай настауніка i самастойна) адносіны аўтара твора да падзей i герояў;
фармуляваць тэму тэксту, вызначаць галоўную думку тэксту (самастойна i з дапамогай настаўніка);
вылучаць сэнсавыя часткi апавядальнага твора, складаць план;
задаваць пытанні па змесце пачутага (прачытанага); маляваць словамi партрэт героя цi карцiну прыроды з твора; падрабязна пераказваць апавядальны тэкст па плане; выбарачна пераказваць тэкст з дапамогай апорных слоў;
вызначаць галоўныя i другарадныя дзеючыя асобы, характарызаваць iх;
вызначаць вобразныя словы i выразы, тлумачыць iх значэнне i ролю;
вызначаць (з дапамогай настауніка i самастойна) адносіны аўтара твора да падзей i герояў;
фармуляваць тэму тэксту, вызначаць галоўную думку тэксту (самастойна i з дапамогай настаўніка);
вылучаць сэнсавыя часткi апавядальнага твора, складаць план;
задаваць пытанні па змесце пачутага (прачытанага); маляваць словамi партрэт героя цi карцiну прыроды з твора; падрабязна пераказваць апавядальны тэкст па плане; выбарачна пераказваць тэкст з дапамогай апорных слоў;
прыводзiць прыклады апавядання, казкі, верша з вывучаных твораў;
правільна называць кнiгу (аўтар, назва); арыентавацца у кнiзе па назве, малюнках, змесце, прадмове, пасляслоўi;
выкарыстоўваць прыёмы выбару неабходнай кнiгi для чытання (на пэўную тэму, пэўнага аўтара).
правільна называць кнiгу (аўтар, назва); арыентавацца у кнiзе па назве, малюнках, змесце, прадмове, пасляслоўi;
выкарыстоўваць прыёмы выбару неабходнай кнiгi для чытання (на пэўную тэму, пэўнага аўтара).
14-18 мая
К. Цвірка "Рыбакі"
7-13 мая
Г. Марчук "Добрае сэрца"
23-27 красавіка
Узаемаадносіны людзей і жывёл. Ул. Ляўданскі "Сэрца чалавека"
9-13 красавіка
"Эх, як добра сярод кветак летнімі дзянькамі!"
Праверка навыку чытання
2-6 красавіка
Абагульненне па тэме. Пазакласнае чытанне "Героі вайны і мірнага часу"
19-23 сакавіка
Ваенныя замалёўкі
П. Броўка "Партызанскі тэлеграф"
Ул. Лідзін "Апавяданне сапёра"
12-16 сакавіка
Пазакласнае чытанне. Веснавыя змены ў прыродзе і жыцці жывёл у творах беларускіх пісьменнікаў.
5-9 сакавіка
З цікавасцю да невядомага. Абагульненне па тэме
П. Клімук "На касмічным караблі". Пытанні і заданні па тэме
26 лютага- 3 сакавіка
Клопат і светлая памяць аб людзях
Асухоўская-АВрлоўская "Памяць", В. Хомчанка "Наша лавачка"
19-23 лютага
З замілаваннем да жывёльнага свету
Васіль Вітка "Пліска", Алег Лойка "Жарабяткі"
12-16 лютага
Клопат людзей пра будучы ўраджай
С. Дзяргай "Зенрне", В. Зуёнак "Поле", А. Васілевіч "Пажар", народныя прыказкі
5-9 лютага
Вясновыя змены з прыродзе
Праверка сфарміраванасці чытацкіх навыкаў (тэст ніжэй)
29 студзеня- 2 лютага
Я. Колас "На рэчцы". Пытанні і заданні па тэме
22-26 студзеня
Адносіны чалавека да жывёл
Алена Васілевіч "Браты- артысты"
15-19 студзеня
К. Цвірка "Рыбакі"
7-13 мая
Г. Марчук "Добрае сэрца"
23-27 красавіка
Узаемаадносіны людзей і жывёл. Ул. Ляўданскі "Сэрца чалавека"
9-13 красавіка
"Эх, як добра сярод кветак летнімі дзянькамі!"
Праверка навыку чытання
2-6 красавіка
Абагульненне па тэме. Пазакласнае чытанне "Героі вайны і мірнага часу"
І. Сяркоў "Мы з Санькам у тыле ворага", "Мы- хлопцы жывучыя", "Мы з Санькам- артылерысты"
А. Адамовіч "Я з вогненнай вёскі"
"Ніколі не забудзем" (склад. Я. Маўр, П. Рунец)
19-23 сакавіка
Ваенныя замалёўкі
П. Броўка "Партызанскі тэлеграф"
Ул. Лідзін "Апавяданне сапёра"
12-16 сакавіка
Пазакласнае чытанне. Веснавыя змены ў прыродзе і жыцці жывёл у творах беларускіх пісьменнікаў.
А. Грачанікаў "Чаканне змен"
М. Танк "Вясна-красна на ўвесь свет"
Я. Колас "Песня аб вясне"
Я. Пархута "Птушыны інтэрнат"
Я. Галубовіч "Вожык і ручаёк"
В. Кастурчына "Вясна ідзе"
Ушанаванне памяці аб народным подзвігу5-9 сакавіка
З цікавасцю да невядомага. Абагульненне па тэме
П. Клімук "На касмічным караблі". Пытанні і заданні па тэме
26 лютага- 3 сакавіка
Клопат і светлая памяць аб людзях
Асухоўская-АВрлоўская "Памяць", В. Хомчанка "Наша лавачка"
19-23 лютага
З замілаваннем да жывёльнага свету
Васіль Вітка "Пліска", Алег Лойка "Жарабяткі"
12-16 лютага
Клопат людзей пра будучы ўраджай
С. Дзяргай "Зенрне", В. Зуёнак "Поле", А. Васілевіч "Пажар", народныя прыказкі
5-9 лютага
Вясновыя змены з прыродзе
Праверка сфарміраванасці чытацкіх навыкаў (тэст ніжэй)
29 студзеня- 2 лютага
Я. Колас "На рэчцы". Пытанні і заданні па тэме
22-26 студзеня
Адносіны чалавека да жывёл
Алена Васілевіч "Браты- артысты"
15-19 студзеня
Адносіны чалавека да жывёл
Алесь Пальчэўскі "Крыўда"
8-12 студзеня
Зімовыя клопаты і забавы людзей
18-22 снежня
Прырода зімой. Я. Радзічкаў "Першыя сняжынкі", М. Пазнякоў "Зайчык", А. Буцень "Ці ёсць зіма?", А. Клышка, загадкі
11-15 снежня
Абагульненне па тэме. Пазакласнае чытанне "Знаёмства з часопісам "Вясёлка""
4-8 снежня
Казка "Ад крадзенага не пасыцееш"
27 лістапада- 1 снежня
Казка "Сцізорык зламаўся"
20-24 лістапада
Казка "З рога ўсяго многа"
У Гомельскім дзіцячым доме ўдзельнікі незалежнай валанцёрскай ініцыятывы заахвоцілі дзяцей стварыць сапраўдны беларускамоўны мультфільм. З дапамогаю алоўкаў і фарбаў дзеці самастойна стварылі ў анімацыйным фармаце беларускую народную казку ў апрацоўцы А. Якімовіча "З рога ўсяго многа". У час працы над мультфільмам дзеці малявалі тое, як яны бачаць казачных персанажаў, а пасля кожны малюнак ажыў дзякуючы мантажу. Ідэя стварэння "Майстэрні дзіцячай анімацыі" належыць Сержуку Кузняцову.
13-17 лістапада
Жартам і ўсур'ёз. Абагульненне па тэме
Паўтары творы, якія мы чыталі ў раздзеле "На ніцях белай павуціны прыносяць восень павучкі...", цябе чакае праверачная работа!
23-27 кастрычніка
Дружба з малодшымі. Уладзімір Дубоўка "Хованкі"
16-20 кастрычніка
Падрыхтоўка жывёл да зімы Мікола Хведаровіч "Верасень". Эдуард Шым "Цяжкая праца"
9-13 кастрычніка
Прыметы восені. Якуб Колас "Адлёт жураўлёў", Міхась Пазнякоў "Клёны". Прыказкі і народныя прыметы
2-6 кастрычніка
Добра нам на бацькаўскай зямлі. Абагульненне па тэме. Пазакласнае чытанне. Беларускія паэты пра любоў да роднага краю.
25-29 верасня
Слова беларускае. Алесь Стаднюк "Чаму?"
Даведайся:
Адкуль пайшло слова «грэчка»? Як узніклі словы «сякера», «граблі», «дрывотня»?
18-22 верасня
Любоў да роднага краю
"Драч і крот"
Канстанцыя Буйло "Люблю наш край"
Драч- дзяркач, дзяргач, рус.- коростель
11-15 верасня
Першае верасня. Алесь Савіцкі "Дарога ў школу"
1-8 верасня
"Мова продкаў маіх..." Алесь Ставер "Мой народ"
Комментарии
Отправить комментарий